Operation Malaysia–Hackers Attacking Malaysia Government Sites

6:59 PM

 

 

SALAM SEJAHTERA.

 

 

 

setelah kerajaan malaysia mengambil keputusan untuk mem-block sejumlah 10 laman web perkongsiap file seperti thepiratebay.org , sekumpulan penggodam antarabangsa yang menamakan diri mereka Anonymous telah mengambil langkah dengan melancarkan operation malaysia ke atas laman sesawang kerajaan malaysia. tindakan itu dibuat kerana kumpulan itu mendakwa bahawa kerajaan malaysia telah mencabuli hak kemanusiaan rakyatnya sendiri.

 

 

timbalan perdana menteri mengulas bahawa tindakan kerajaan malaysia bukanlah sesuatu yang mencabuli hak kemanusiaan rakyat malaysia terutamanya. sehingga kini lebih daro 50 lama sesawang yang berkaitan dengan kerajaan malaysia telah berjaya diceroboh oleh kumpulan tersebut dan juga kumpulan penggodam tempatan yang menggelar diri mereka dragon force.

 

 

pendapat TH? bukan Th takde nasionalisme or ape..but ape sebenarnya motif kerajaan menyekat laman tu? kalau kami ni download movie or else..kerajaan akan rugi eh? rasa macam tak pon.. bukti? filem tempatan macam KL GENGSTER tu dapat je kutipan melebihi modal. lagi satu.. pengguna bayar kot bil internet. dalam bil tuh sendiri dah ada bayaran dan kerajaan dapat keuntungan. so, ape motif paling kuat? kalau ada..tapi TH tataw..tu no komen lah kan.kot kot ada serangan pengganas ke dari laman2 tersebut. ke mengancam keselamat negara ke.. bukan nak menghasut..tapi tu la yang ape TH ada dalam fikiran. dan persoalan lain yang ada, sejauh mana kumpulan penggodam tu nak menggodam kerajaan? kita tunggu dan lihat. sebab kerajaan malaysia dalam akhbar tempatan menyatakan mereka dah ckup bersedia. dan serangan yang berlaku pada harini mungkin hanya berskala kecil dan mereka masih berjaga-jaga terhadap gelombang kedua peperangan cyber ini.

 

 

 

TH : siapa akan menang? err.. kita tunggu update masa ke semasa

1 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contact Form

Name

Email *

Message *