Jobstreet Jobfair 2011 | Post Graduate Education Fair Mid Valley 2011

12:42 AM

 

 

SALAM SEJAHTERA

 

semalam TH ada cerita pasal nak pegi jofair isnt it? sangat meriah bila today TH pegi sana. nak dijadikan cerita, TH dengak kawan bertiga pergi ke sana.

 

 

Photo0032

 

first of all. kalau sesiapa yang pergi, uols kena register dulu before masuk. then korang akan dapat sticker camni. yang akan dilekatkan oleh amoi chun. woo!! dalam uh banyak la syarikat such HSBC, DELL, INTEL, PHILIP MORRIS and banyak lagi la. korang kalau pegi sini ada peluang untuk bertanya lebih mengenai peluang kerjaya. dan basically kat sana masa TH pegi tengok, semua booth yang bukak tu ada career opportunity. selain tu, kat situ pon ada walk in interview. menarik uh! dan juga selain tu ada juga resume clinic.

 

ape itu resume clinic? resume clinic tu is  bengkel dimana pihak jobstreet akan menerangkan bagaimana cara menyediakan resume yang terbaik dan bebas kesalahan. kalau korang pergi jumpa staff jobstreet untuk bertanya pasal resume tu, on the spot boleh dibetulkan. menarik kan?

 

ape yang menarik, TH ada bersembang dengan Officer HR untuk syarikat DELL, TH tanya macam mana diorang menilai setiap candidate yang memohon kerja di syarikat tu. dia jawab, 1st thing yang diorang akan tengok is pengalaman,skill..then baru benda yang lain. betul gak TH rasa..kalau pandai pon..takde skill,takde pengalaman, susah gak la orang nak amek bekerja. so,kesimpulannya semua kena seimbang.

 

 

Photo0040

mengonlinekan diri di mekdi mid selepas penat berjalan-jalan.

 

Photo0047

bersama dua orang makhluk ni siang tadi.

 

TH : esok last day, so..sape terasa nak pergi, esok sila ramai-ramai kesana

6 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contact Form

Name

Email *

Message *