Kesan Radiokatif | Selamatkah Kita dan Nasib Pelajar Malaysia di Jepun.

9:14 AM

 

 

SALAM SEJAHTERA.

 

 

 

 

berikutan dari laporan akhbar yang menyatakan awan radioaktif hasil letupan di loji nuklear daiichi fukushima jepun telah bergerak ke bandar tokyo. perkara ini telah mencetuskan keresahan di kalangan rakyat jepun terutamanya. dan perkara ini juga turut mengundan keresahan dikalangan rakyat malaysia. sebelum ini, Jabatan Penerangan Malaysia telah mengeluarkan kenyaataan yang menyatakan Malaysia tidak akan terkesan dengan kesan radioaktif tersebut.

 

memetik artikel terbaru berita harian , Jabatan Meteorologi Malaysia menegaskan bahawa walaupun pelepasan radiokatif telah berlaku dan semakin merebak ke bandar tokyo kerana aliran angin, namun,paras radioaktif di Malaysia masih berada di tahap normal dan akan sentiasa dipantau dari masa ke semasa.

 

dalam satu situasi yang berlainan, kerajaan malaysia mengeluarkan kenyatan bahawa, pihak malaysia masih lagi belum bercadang untuk membawa keluar pelajar malaysia yang berada di jepun berikutan tiada keperluan yang mendesak kerajaan malaysia melakukan sedemikian

 

 

TH : seram gak dengo kan..errr

6 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contact Form

Name

Email *

Message *