Earth Hour 2011 - 26 March 2011 | Perkara Sia-sia?

7:06 PM

 

 

 

SALAM SEJAHTERA.

 

 

 

 

 

readers penah dengar pasal Earth Hour tak? Earth Hour sebenarnya adalah salah satu langkah yang dianjurkan oleh WWF (World Wide Fund for Nature) yang dalam erti kata lain Earth Hour ni adalah salah satu langkah dalam memelihara dan memulihara bumi kita ini. kalau yang sedia maklum, Earth Hour untuk tahun ini akan disambut esok bersamaan 26 March 2011. Disamping itu, Earth Hour ini biasanya disambut dengan memadamkan segala peralatan yang menggunakan tenaga elektrik selama 1 jam. basically mereka yang mengambil bahagian akan memadam lampu selama satu jam dan juga mematikan peralatan yang dikira tidak penting yang menggunakan elektrik dalam usaha menyambut Earth Hour ini.

 

 

Tapi dalam kita menjalankan perkara yang dianggap baik ini, ada sesetengah pihak yang menyelar tindakan menyambut Earth Hour dengan memadamkan lampu. pada pendapat mereka, ada perkara lebih penting dapat dilakukan sempena Earth Hour ini.TH taknak komen ape-ape but just fikirkan, pilihan di tangan sendiri. biarlah sekecil mana pon perkara yang kita lakukan, asal dapat memberi sumbangan itu sudah dikira cukup bagus. untuk isu ini, readers boleh [KLIK SINI] untuk info lanjut. kalau tak puas hati, nak baca lagi boleh [KLIK SINI] ada juga . baca dan nilai. so, fikirkanlah.

 

 

TH  : tak perlu rasa diri kita ni hebat sangat dan jangan suka merendahkan usaha yang boleh dikira kebaikan yang dilakukan oleh orang lain.

5 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contact Form

Name

Email *

Message *