.Hari Koyak Quran | Sape Cakap Haram?

10:27 AM







SALAM SEJAHTERA!

Sape cakap koyk Quran haram? meh sini menh sini nak tengok..TH harini seronok mengoyak Quran. and bila TH post kat SB and my wall macam2 la respon yang TH dapat..ada yang marah..ada yang tak percaya..ada yang cool..ada gak yang kata TH ni YAHUDI! uih..garang sangat kot.

meh TH nak citer. actually koyak Quran ni TAK HARAM..diulangi TAK HARAM kalau ada tujuan yang mengizinkan. sebagai contoh,koyak sebab nak lupuskan or kalau bagi TH, nanti TH akan terlibat dalam satu meeting Lujnah Tashih Quran. Meeting dimana semua Quran yang setiap syarikat percetakan di Malaysia nih nak jual akan disemak dan ditntukan sama ada lulus or tak untuk diterbitkan. 

untuk pengetahuan,mesyuarat ni diadakan selama 3 bulan sekali.TH tak check..just jadik urusetia jek. so, TH dan kawan2 diarahkan untuk MENGOYAK quran yang dihantar ke KDN ni oleh publisher dan jadikan mengikut juzuk. satu fail satu juzuk..banyak woo..ni la antara kerja TH yang kena buat kat tempat praktikal ni. yang lepas kat unit pemantauan akhbar..tapi bila ada meeting nih, kami diarahkan menolong disini pulak.

so,korang takyah la marah2 kat TH yek..statement tuh saje nak tengok cemana mentaliti kita terhadap benda2 sensetif ini :)

ni eksyen jek..bukan koyak guna tangan camtu..potong guna pisau dan stapler mengikut juzuk.


TH : pengajarannye is jangan cepat melenting tanpa mendapatkan penjelasan :) 

21 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contact Form

Name

Email *

Message *