. Tindakan Undang-undang : Blogger! Kenali Hak Anda

10:21 PM

 

 

 

SALAM SEJAHTERA.

 

jum up entry SERIUS black malam ni nak? niat hati bukan nak memanaskan keadaan or mengambil kesempatan. TH baru lepas berchat tadi...TH dapat satu idea untuk my next entry nih. negara kita ada undang-undang isnt t? blogger pon manusia kan? so..termasuk sekali bawah undang ini kan..entry ni bukan la bermaksud nak provokasi or ape..just suatu perkongsian dan terasa terpanggil nak nyatakan yang kita ada hak dan perlu menegakkan hak kita!

 

berbalik kenapa TH terpanggil buat entry ni is because kalau sape yang alert today, ada satu isu yang cukup panas..isu blogger pelacur. tawu tak? kalau tak tawu tuh tanya la blogger lain. malas TH nak bagi link blog tuan punye. tak pasal dia dapat trafik free nanti. watpe nak bagi trafik kat orang camtuh kan? ok ok..sebagai blogger kita sepatutnyer tahu ape hak kita,ape yang bole dibuat,ape yang tak boleh. for example, kita memang ada hak kebebasan bersuara..tapi ada hadnyer..setuju tak? as for me..pendapat TH, untuk isu petang tadik..kita boleh ambil tindakan undang-undang terhadap yang berkenaan yang memfitnah. boleh disabitkan kesalahan sebab dah memfitnah dah memalukan di khalayak umum. kalau ye pon nak bercakap pasal isu tuh..perlu ke mention nama terang-terang kan? saranan fiq..sape sape yang jadi mangsa tuh.boleh la buat laporan polis. perkara ni tak boleh dibiarkan. kalau biar nanti makin menjadi jadi. tak aman dunia blogger. ada je nanti nama blogger yang difitnah!

 

nasihat TH.kita boleh mengkritik..kita boleh mengomen..tapi ada batasnya. and kalau benda tu betol takpe..kalau dah jadi tahap fitnah..kalau dah tahap memalukan? fikirkanlah..blog ni satu cxabang media elektronik yang dikongsi di alam maya. for sure cepat je tersebar. ape perasaan orang yang kena fitnah tu? suke? gembire? anda pon dapat fikir jawapannye kan. sebab tu la TH cakap..nak komen..nak kritik..boleh..tapi ada batasan dan biar kita ada bukti dan hujah yang kukuh

 

TH  : kenali hak anda ok!

10 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contact Form

Name

Email *

Message *