. Bro Framestone–Sejauh Mana Persahabatan Antara Bloggers

11:59 PM

 

 

SALAM SEJAHTERA

 

 

Malam ni TH nak join segmen bro – Sejauh Mana Persahabatan Antara Bloggers <–— klik situ kalau nak join. tapi sebelum tuh mari kita doakan keselamatan sahabat kita Kyerull L Fresco yang kini berada di wad HKL.

 

berbalik kepada tajuk segmen ni, bro ada bertanya pendapat. my repon is, mula2 TH join duni blogger ni is hanyalah sekadar untuk suka suka je. I mean by that is sekadar masuk blog..tulis ape yang terlintas nk tulis dan syok sendiri. bole? tapi lama kelamaan, my persepsi dalam dunia blogger ni semakin berubah. fiq makin sedar yang blogger bukan hanya create and publish entry diorang. blogger juga perlu membina satu komuniti yang kuat dan care antara satu sama lain. kalau dah antara kita sendiri pon takde sifat saling prihatin ceman kan? dan semenjak TH join geng SB TH rasa  persahabatan antara blogger ni semakin kuat. buktinya yang paling kuat kita dapat tengok bila salah seorang sahabat kita ditimpa musibah, semua ada kesedaran untuk mendoakan,up entry dan pergi melawat beliau. itu suatu perkara yang boleh dibanggakan. kadang sebut je nak buat gath kat mana. sure ada yang join. kalau dulu orang pikir persahabatan antara blogger ni just di alam maya, tapi sekarang tidak lagi. malahan persahabatan antara blogger ni dah merebak ke dunia nyata. dan banyak blogger dah sedar benda ni kan? kalau dulu nak jumpe blogger pon malu..segan..dan ada sesetengah kata ‘ah! ape aku dapat kalau jumpe..tak kenal pon!’ but now its totally different. dari ape yang fiq nampak, blogger semua excited untuk berjumpe antara satu sama lain.sebab ape? sebab semua dah mula sedar..persahabatan adalah perkara yang amat berharga. silap silap jodoh kit apon nanti blogger kan Smile

 

kalau setiap benda ni takkan hanya ada positifnyer kan..sure la ada negatifnyer..sbg contoh, ape yang TH nampak ada gak kalangan blogger yang mencari pasal or menjadi hater..uish! tak best la camtuh kan..buat ape nak benci satu sama lain.. kita kan dalam satu komuniti yang sama. percanggahan pendapat tuh boleh diatasi dan dielesaikan. tak perlu la nak gaduh gaduh. tak kuaran gjugan yang mengambil jalan pintas untuk menjadi feymes dengan saje suke mencari pasal dengan blogger lain. ye la..sure la feymes. feymes sebab orang benci..best ke? tak kan? so,fikirlah jalan yang terbaik untuk kesejahteraan bersama ok!

 

TH : terharu dengan persahabatan yang terjalin antara blogger and hope benda tuh berkekalan sampai mati Smile  AMEEN

4 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contact Form

Name

Email *

Message *