.METRO,HETERO DAN HOMOSEKSUAL

2:57 PM




SALAM SEJAHTERA

sebelum menulis artikel ni,fiq ada bertnyakan kepada beberapa kawan megenai pandangan mereka terhadap lelaki metro dan homosexual ni.

feedback yang didapati cukup menarik. ada yang berpendapat lelaki metro adalah homo. ada juga yang berpendapat kebanyakan lelaki metro adalah kebanyakannya homo dan ada juga yang berpendapat lelaki homo ialah mereka yang metro. haha..lebih kurang sama je kan. kesimpulannya? anda pon tawu kan..

actually apekah metro,homo dan hetero tu? to be honest,fiq dulu pon tak penah tawu istilah ni apetah lagi maksudnye..jum kita teliti satu persatu.




HETEROSEXUAL

sexually attracted to members of the opposite sex


*gambar hiasan


macam yang kita tawu,kalau dalam istilah senangnyer,heterosexual ni adalah mereka2 yang straight. senang kan? kali suka kat peempuan,perempuan suka kat laki. nak lagi senang is mereka yang normal. :D




METROSEXUAL 

a portmanteau of metropolitan and sexual, is a neologism of the 2000s that refers to a man (especially one living in a post-industrial, capitalist culture) that has a strong concern for his appearance or a lifestyle that displays attributes stereotypically associated with homosexual

*gambar hiasan


dapat tangkap tak lelaki jenis metro ni cemana? lelaki jenis ini is lelaki yang amat mementingkan penampilan dan lifestyle mereka. bila dilihat pada penampilan,memang ar meletop..dengan bajunye,dengan tote begnyer,dengan kasut..seluar..bak kata, dari hujung kepala sampai hujung kuku kaki memang detail la. 

lelaki jenis ini juga seriang dikaitkan dengan lelaki yang kaya. sebab ape?kebanyakan mereka ini kalau pakai baju tuh,mawu yang branded punye..paling lekeh pon maybe PADINI. and diantara brand kesukaan mereka ni ZARA,PAUL SMITH,CK,MATSUDA,SUBZERO and banyak lagi la..pendek kata bebenda brand antarabangsa dan berjenama la..tuh baru baju or seluar..tak tengok lagi perfume,gel rambut..ada jugak yang pakai krim muka..pelik ke? tah..zaman skarang ni dah tak pelik kalau laki menjaga muka..tak cukup dengan krim muka,ada yang pakai compact powder..tapi tak la tebal sampai mcm pompuan tuh. ringan2 je..ape lagi? haa...diorang ni pon rajin gak pegi spa,salon...ye la..menjada dalaman dan luaran kan..perempuan sure cair tengok lelaki jenis ni kan.memnag smart habis la.

kadang2 mereka ni kalau sekali nak keluar pon mengalahkan perempuan kalau nak bersiap. kadang2 nak pergi lepak mamak pon giler smart pakai..haha..mereka ini ada juga yang straight and ada juga yang sering dikaitkan dengan golongan homo.






HOMOSEXUAL

someone who practices homosexuality; having a sexual attraction to persons of the same sex

OR sexually attracted to members of your own sex


*gambar hiasan


bila membincangkan mengenai homo ni perkara pertama yang terlinsa difikaran is homo ni is mereka yang mengamalkan seks songsang. GAY dan LESBIAN yang 'main' dengan sesama jantina.haha! laki main dengan laki..pompuan main dengan pompuan. haha..ape2 je lah korang. 

memandangkan entry ni berkisarkan lelaki,kita fokus pada GAY je la senang .and..plis jangan sempitkan hanya kepada sex saja ok.sedar tak sedar,golongan ini juga adalah golongan yang metro. sebab ape? kalau dilihat,kadar kedetailan golongan ni memang mengalahkan perempuan.dengan pemakaiannyer and segala benda lah..kalah perempuan lah kadang2. seronok tengok diorang nih. kalau lelaki normal yang kurang metro,maybe dressing biasa je.kalau metro maybe advance sikit.tapi golongan ni memang advance gile.kadang sampai naik geli pon ada tengok kerenah diorang.ada yang keras,ada yang separa keras,ada gak yang nak menyotong je kerjanye..haha! ape pon tuh hak diorang lah.selagi tak kacau orang lain. tapi kalau nyah dan golongan transexual tuh masuk golongan mana??haha!! fiq pon tak tawu la..



psstt:

so,korang rasa ape kesimpulannye? lu pikir la sendiri!! haha..mampu?! tapi kan. fiq rasa lelaki sekarang ni kalau la tak metro 100% pon,fiq rasa kena la jaga penampilan kan..ala2 metro 50% gitew..haha! and fiq ada je kawan dari ketiga2 golongan nih..berkawan biar seribu kann :D

kepada my visitor,follower,yang baru nk follow,sowi ea..tak dapat balas kunjungan korang lagi buat masa nih..sebab ada masalah line.maybe after krismes semua kembali ok :D

4 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contact Form

Name

Email *

Message *