Movie Review + Trailler | Final Destination 5

6:25 PM

 

SALAM SEJAHTERA.

 

Pernah tengok Final Destination 1 sampai Final Destination 4? Ok today TH baru menyaksikan satu lagi sambungan filem Final Destination ini jeng jeng.. FINAL DESTINATION 5 (3D). As you know macam yang terdahulu, Final Destination 5 kali ini juga membawakan genre Horror/Thriller. sebelum tu. kita tengok trailer tulu yuk!

 

 

Final Destination 5

 

 

 

Rating 6.5 / 10

 

 

Plot Review

 

 

Plot Final Destination 5 pada kali ini bermula apabila Sam (watak utama) dan rakan sekerja yang lain menyertai satu business trip yang dianjurkan oleh syarikat dimana mereka bekerja. Dalam perjalanan Sam mendapat bayangan/visi yang mengatakan bahawa jambatan tersebut akan runtuh dan mereka semua akan mati. Setelah tersedar, dia mengajak rakannya melarikan diri dan mereka terselamat walaupun ada yang terkorban. Maka bermula lah episode kehidupan mereka yang dikejar oleh maut.. adakah mereka terselamat? Saksikan di pawagam terdekat.

 

 

Tak Best : yang paling obvious Jalan cerita dari mula sampai pertengahan sangat stereotaip macam FD yang lepas. Macam mana plot kematian dimulakan dengan dapat bayangan/visi . dan benda ni berlarutan sampai ke pertengahan cerita.walaupun pada akhir jalan cerita ada twist yang macam best, tapi cara ending filem ni tetap sama dengan yang lepas.

 

 

PRO : honestly TH ingat FD 5 kali ni tak best. Sebab yang lepas tu macam kurang je. But. Siriyes.. opening dia dah sangat gross. Memang best la. And cara kematian tu ditunjukkan sangat real. Sampai TH pon geli nak tengok. Ada satu part TH sampai tengok dari celah jeri je. WADDEFAK! Geli siot haha! And dati pertengahan cerita till sebelum ending FD 5 ni diorang ada twist dan memberi pembaharuan bagaimana kematian memburu mereka yang tinggal. Memang tak dijangka

 

 

salah satu scene. mati terlipat. HAHA!

 

 

AMARAN : kepada mereka yang tak tahan geli TH nasihatkan jangan tengok. FD 5 ni sooooo groosss

15 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contact Form

Name

Email *

Message *