VISIT SARAWAK #VMY2014

2:17 PM

 

 

SALAM SEJAHTERA.

 

ok! next update untuk percutian kali ni still dalam malaysia. tolong promote visit malaysia 2014 ke? idok le teman. just nak share antara tempat menarik yang pernah dilawati aje. kali ni percutian pendek ke Kuching, Sarawak. ditaja oleh MAS dan hotel Merdeka Palace. ditaja katanyehh..bayar sendiri lah! tapi kali ni MAS ada buat promo. return tiket termasuk hotel. sangat murah!

 

Kebetulan ada kenala twitter di kuching, so kali ni bila ke kuching, TH kontek Zhaf mintak tolong bawak kitorang jejalan. best okeh bila ada orang tempatan yang boleh tolong kita bawak jenjalan. Destinasi pertama kitorang ialah pergi ke Cultural Village. fee masuk kalau tak silap ialah RM30. tapi kalau orang tempatan half price.

 

 

 

 

 

Dinasihatkan kalau nak pergi ke sana, pergi pagi. sebab nanti ada sesi pementasan. kalau pagi tu macam tak rushing sangat. lepas habis tu boleh jenjalan tanpa panas sebab tak terik lagi. haa..lepas beli tiket terus tunggu depan dewan nak masuk. kalau lambat nanti seat penuh.

 

 

 

 

habis je persembahan kebudayaan, teruslah kitorang bertiga jenjalan sekitar perkampungan budaya tu. melawat rumah setiap etnik yang ada di sarawak. rumah iban, melanau, melayu dan banyak lagi. naik jambatan buluh pon best gak!

 

 

 

 

 

 

 

Selain pergi ke perkampungan budaya, kitorang jenjalan gak di waterfront. dekat area bandar kuching. kalau rajin, naik la bot merentas sungai tu. best jugak! bayar rm0.50 saje kat pakcik boat tu. nanti dia bawak menyeberang ke sebelah.

 

 

 

 

selain tu jugak. pegi beli belah kek lapis sarawak kat kedai dayang salhah pon best. sebelum beli. kita boleh rasa. semua perasa ada. dari yang tak sedap ke yang paling sedap ada. hahah!

 

 

ni la Zhaf yang bawak kitorang jenjalan kat Kuching! thanks!

 

p/s : Zhaf kata rm60 masuk cultural village tu. student price yang rm30.

1 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contact Form

Name

Email *

Message *