SIMPLE BUT PERFECT...woi!! jangan la jumud sangat

10:06 PM



fuhh..memang panas..nk dijadikan cerita,harini aku masuk my blog.and aku tgk2 la kt c-box a.k.a chat box aku tuh...tetiba ada sorang budak ni, tataw la nk klasifikasikan sbg jumud ke..regit ke..tak pon fikiran sempit. tagline blog aku "SIMPLE BUT PERFECT" tuh pon nak didebatkan.aku rasa kalau la seorang yang bertitlekan MAHASIWA, aku rasa benda ni tak perlu wujud...

sebagai sorang manusia yang diberikan akal untuk berfikir,kita seharusnya lebih matang menilai dan mentafsir.lagi-lagi yang berpendidikan agak tinggi..senag kata kat sini MAHASISWA la..takkan la kita tgk sesuatu tuh terus kita mentafsir tanpa berfikir panjang..




"Salam Ziarah.Tiada benda n makhluk yg perfect di muka bumi ini kecuali Nabi Muhammad .Tolong fikirkan kembali taglineanda.Smga Allah bersama kita"

sekali baca mmg sweet..baik punya budak....fine,aku paham kalau tagline blog aku SIMPLe but PERFECT tuh buat manusia ni tak dapat berfikir.maybe masalah penguasaan bahasa kot..atau sebab pemikiran yang terlalu sempit.. plis laa...takkan kau tuh NYDP MPP di suatu IPTA di nilai tak dapat nak pikir..NYDP tuh....sepatutnya golongan yang 'elit' ini kononnya patut mempunyai mindset yang advance..yer la..nk jadik perwakilan pelajar.otak tu mesti la sehat..betol tak?

takpe,meh sini cek nk bgtaw kat hang sat. kita tgk dari sudut yang berbeza. simple is perfect kalau dalam bahasa melayunya is biar sederhana asal sempurna. sape tanak kesempurnaan kn? contohnya kita buat sesuatu kerja..biarlah kita buat dalam kesederhanaan..yang penting hasilnya biar puas hati a.k.a sempurna..takkan benda mcm ni pon tak boleh nk pikir..and aku terkejut la sbb ada manusia mcm ni lagi zaman sekarang..bukan nk rendahkn sesiapa..tapi plis la dun judge a book by its cover...matang sikt la pikir tu..nak buat penilaian or kononnya tunjuk alim nak nasihat pon tgk la gak...main hentam je...buat malu umat je..jgn pelik la kalau org cakap biasanya student aliran islamic ni jumud..pemikiran sempit.jgn marah la..sbb diri sendiri dah buktikan benda ni..

p/s : orang tua2 cakap "cakap siang pandang-pandang,cakap malam dengar-dengar" betol ke salah aku tulis nih..xreti sgt la..haha..stakat benda ni budak pon boleh pikir la beb. sebab tuh kalau dalam ilmu tafsir sendiri ada maksud tersirat dan tersurat...dalam b.m pon ada...dalam b.i pon ada..jangan buat orang pandang rendah pada kita sebab kita tak pernah think out of box.. THINK OUT OF BOX ok!!


********************************************************

mintak ampun..mintak maaf kalau ada yang terasa dgn entry ni..
penulis hanya nak bg penjelasan agar nanti jgn pulak lahir ramai ilmuwan jumud

1 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contact Form

Name

Email *

Message *