Movie Review - Take Me Home Tonight

12:48 AM

 

 

SALAM SEJAHTERA.

 

 

Photo0307

 

 

Malan ni TH kuar date dengan pakwe. pakwe cakap dia dapat tiket dari kawan. so, ada kelapangan, TH join la pakwe untuk premier screening movie bertajuk TAKE ME HOME TONIGHT .  jum tengok sinopsis cerita TAKE ME HOME TONIGHT ni.

 

 

filem TAKE ME HOME TONIGHT ini berlatarbelakangkan era 80-an dan mengisahkan MATT lakonan TOPHER GRACE seorang nerd dan penakut tapi pandai. MATT seorang yang takut untuk menghadapi realiti kehidupan dan takut untuk memberi peluang kepada diri sendiri. selepas tamat pengajian, MATT hanya bekerja di sebuah kedai video walaupun mempunyai keputusan yang cemerlang. ini semua kerana sifat penakut dia. dalam masa yang sama, MATT ada menyimpan perasaan kepada TORI yang satu tempat pengajiannya sejak disana lagi. bila dia bertemu balik TORI setelah tamat pengajian, MATT berpura-pura mempunyai kerjaya yang bagus semata-mata ingin memikat TORI yang juga mempunyai kerjaya yang bagus. maka bermula lah konflik dan gelak tawa dala filem ini... pengakhirannya? nak tahu anda kena tonton sendiri filem bergenre KOMEDI ROMANTIK ini.

 

 

 

RATE : 2.7 stars!

 

Kekuatan : ada babak lawak yang sangat menarik

 

Kelemahan : Jalan cerita yang stereotaip dan sangat mudah diramal. keseluruhan klimaks cerita hanya berlaku dalam satu malam. predictable ending.

 

 

 

TH : thx to pakwe and kawan pakwe.. also Churp-Churp sbb bagi tiket *menmain e la pakwe tuh

4 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contact Form

Name

Email *

Message *